Wymiana żaróweczek na konsoli środkowej




W rolach głównych występują:
Alfa Romeo 145 i jej (były już niestety) właściciel Paweł W.

Operacja udała się dzięki nieocenionym wskazówkom Antoniego J. (Lokomotywa Team).
Zdjęcia wykonał i tekst napisał Michał K.
Groźny Paweł!!

Zanim zaczniemy wymianę żaróweczek warto się zaopatrzyć w ich odpowiednią ilość na wymianę.
Deskę rozdzielczą podświetla 6 żaróweczek 12V montowanych na wcisk. Nie wiem jakie mają oznaczenia,
ale wyglądają dokładnie tak jak na zdjęciu poniżej.
Żaróweczka potrzebna do wymiany

Krok.1.
Odkręcamy kluczem imbusowym dwa wkręty
przytrzymujące maskownicę.
Imbusik

Krok.2.
Najtrudniejszy moment całej operacji czyli ściąganie maskownicy. Możemy tę czynność wykonać na dwa sposoby.

Pierwszy sposób to zaczepienie jakimś zakrzywionym na kształt haczyka narzędziem (np. śrubokręt z zakrzywioną końcówką) w oznaczonych na zdjęciu nacięciach przy szybce i energiczne pociągnięcie do siebie - najlepiej z obydwu stron. Sposób ten może jednak spowodować brzydkie rysy na maskownicy w przypadku gdy nam się narzędzie omsknie (patrz przygoda Antoniego) lub co gorsza pogiąć krawędzie maskownicy jeżeli użyjemy za dużej siły.

Drugim sposobem przetestowanym na naszych autach jest położenie obydwu dłoni na dolnej części maskownicy maskownicy, zaparcie się kciukami o krawędź deski rozdzielczej i energiczen pociągnięcie tejże do siebie. U Pawła poszło łatwiutko u mnie musieliśmy robić to na 4 ręce.

Rozmieszczenie zaczepów Za tą właśnie szpareczkę można pociągnąć

Po ściągnięciu maskownicy widać co wymyślili konstruktorzy w celu utrudnienia nam życia.

Wymyślny zaczep ze stali nierdzewnej ;)))

Krok.3.
Teraz już z górki!!
Odkręcamy 4 wkręty przytrzymujące zegary (znowu imbusy)
[Click to enlarge image]

Krok.4.
Wyjmujemy zegary i odłączamy wiązki kabli znajdujące się po obu stronach.
[Click to enlarge image]

Krok.5.
Odkręcamy obudowę (śrubokręt krzyżowy) z tyłu zegarów i po podważeniu plastikowych zaczepów widzimy już wkręcane osłonki, w których znajdują się żaróweczki. Odkładamy obudowę na tylne siedzenie, żeby się nie przeszkadzała w dalszej pracy.
[Click to enlarge image]

Krok.6.
Wykręcamy baaardzo mocno osadzone oprawki (kombinatorki są właściwie niezbędne).
[Click to enlarge image]
Większość żaróweczek będzie wyglądała tak jak na zdjęciu - nawet te, które się paliły. Wymieniamy więc wszystkie sześć.
Przypalona żaróweczka

Krok.7.

Teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności, pakujemy narzędzia, wstawiamy skrzynkę z narzędziam za fotel kierowcy i ..... No tak - zapomnieliśmy założyć obudowę z punktu 5...... Rozbieramy i składamy powtórnie całość do kupy. :))
To się właśnie zawieruszyło ;)))


Teraz powinno się już wszystko palić jak należy. Czas zabrać się (najlepiej z rozpędu) za naprawę podświetlenia konsoli środkowej!!!




©2004 Michał IK@R#185